Zbožové vyhledávače (někdy též vyhledávače zboží)

Porovnávače cen produktů, ale také kvality služeb e-shopů

 

Cíl:

Cílem na zbožových vyhledávačích je budování dobrého jména eshopu pomocí hodnocení od uživatelů. Pouze jako důvěryhodný, kvalitní eshop máte šanci získat zákazníka, i když nenabízíte nejlevnější ceny. V neposlední řadě je důležité být dobře dohledatelný, tedy mít správně zařazené a spárované produkty.

Popis:

Zbožové vyhledávače, jako je Heuréka.cz, Zboží.cz, Google nákupy a další se řadí mezi velmi silné prodejní kanály. Není dobré je podceňovat už jenom z toho důvodu, že na ně chodí hlavně uživatelé, kteří přemýšlí o nákupu a ne například o zábavě. 

Cílem těchto služeb je porovnat nejen ceny produktů, ale také kvalitu služeb internetových obchodů a nabídnout tak zákazníkovi co nejrelevantnější informace usnadňující nákupní rozhodnutí.

Tipy na strategie:

Zkuste získat certifikát, pokud ho porovnávač nabízí. (Například Ověřeno zákazníky u Heuréka.cz)

  • Modrý certifikát Ověřeno zákazníky vyžaduje minimálně 90% doporučení za posledních 90 dní a zároveň desítky respondentů za stejné období.
  • Zlatý certifikát Ověřeno zákazníky - doporučení za 90 denní období nesmí být nižší než 97 % a počet respondentů v řádů stovek.

Aby jste získali co nejlepší hodnocení, jednou ze strategií je telefonát, po doručení zboží. Stačí se jenom zeptat, zda balíček přišel v pořádku a vše je ok a poděkovat za objednávku. Nic víc.

Pokud je zákazník spokojen, v drtivé většině ho potěší, že je o něj tak pečováno. Takový zákazník se běžně rozhovoří a získá ve Vás důvěru. Není třeba říkat, že se zvyšuje nejen pravděpodobnost, že vás v hodnocení pochválí a doporučí, ale zvyšuje se i pravděpodobnost, že si příště zase nakoupí u vás.
Když není zákazník spokojený, máte možnost ho uklidnit ještě před odesláním hodnocení.

Jedna ze strategií se zbožovými vyhledávači je zaměřit se na specializované porovnávače. Existuje celá řada méně známých zbožových vyhledávačů, které vám mohou díky specializaci přivést více zákazníků za menší náklady.

Tipy na technické postupy:

Položky z vašeho e-shopu se exportují nejčastěji pomocí XML feedů. Jedná se o soubory, které obsahují informace o vašem zboží. Každý e-shop by měl obsahovat rozhraní pro práci s XML feedy. Propojení a případné nastavení cen za proklik je nejlépe udělat, alespoň ze začátku, s profesionálem. Určitě platba za profesionála nebude stát tolik, jako promarněný kredit, pokud by jste si účty spravovali bez zkušeností. 

Jak vylepšit XML feedy:

  • Uvádějte co nejvíc parametrů, ne jenom povinné.
  • Vyvarujte se zakázaným znakům ( Místo "&", "<", atd. používejte jejich HTML entity ).
  • Nastavte si ceny za proklik.

Dotazník Ověřeno zákazníky na Heuréka.cz
Jak zabránit tomu, aby dotazníky z Heuréky nepadaly zákazníkům do spamu. Návod zde.

Nástroje:

  • Mergádo - Placený nástroj, který sdružuje množství šikovných nástrojů, s nimiž dokážete spravovat a vylepšovat vaši inzerci, a přitom nemusíte být programátory.
  • Autobidovací nástroje - Jednou ze strategií prodeje na zbožových vyhledávačích je použití autobidovacích nástrojů, které dokáží spravovat pozice vašich produktů pomocí nastavených pravidel.
  • Průvodce Heurékou pro eshopy - Kompletní průvodce nastavením a funkcemi, které nabízí Heuréka.
  • Jak na Zboží.cz - Rady, tipy, návody, jak na Zboží.cz
  • Jak na Google nákupy - Příručka  pro vytvoření kampaně v Nákupech Google

Odkazy na zbožové servery:

Slovenské zbožové servery: