Youtube

YouTube je největší internetový server pro sdílení videí.

Cíl:

Na Youtube můžete vytvářet reklamní kampaně nebo zajímavý obsah, který pomůže uživatelům řešit jejich potřeby.

Pravidelnými tematickými příspěvky diváky více motivujete, aby začaly váš kanál odebírat. Budujete vlastní obsah, zajímavý pro vaši cílovou skupinu.

Popis:

Youtube je sociální síť. Vytváří komunity sledujících. Na Youtube lidé nechodí primárně nakupovat, chodí se tam především bavit nebo vzdělávat. Tomu je třeba se přizpůsobit.

Youtube je dnes druhý největší vyhledávač na světě a zároveň celosvětově největší video platformou.

Podle statistik češi na Youtube zkonzumují více video obsahu než na všech českých televizních kanálech dohromady.

 

Tipy na strategie:

Určitě si vytvořte svůj firemní Youtube profil, pokud to ve vašem oboru dává alespoň trochu smysl. Vyplněným profilem a odkazem na váš web získáte minimálně kvalitní odkaz od důvěryhodného zdroje v rámci budování zpětných odkazů.

Co o vás ví Google, to o vás ví i Youtube a obráceně, protože je to jedna firma, ne konkurenti. Oproti tomu Youtube a Facebook jsou konkurenti.  
Poznat to lze například tak, že video, které vložíte přímo na Facebook je ve velkém náhledu a hned se spustí. Video, které na Facebook vložíte přes Youtube se bude zobrazovat v polovičním náhledu a nespustí se, dokud na něj uživatel neklikne.

Proto je třeba mít video připraveno pro Youtube i pro Facebook.

Možnosti obsahu a způsobu zaujmutí na Youtube:

  • emoce, bavit
  • vzdělávat, radit
  • výzvy, inspirovat ostatní, aby vytvořili obsah jako reakci na to, co vytváříte vy

Youtubeři:

YouTubeři nejsou klasickými celospolečenskými celebritami, ale na svou cílovou skupinu mívají větší vliv než celebrity z tradičních médií. Mezi mladistvými jsou často také mnohem populárnější.

Mnoho Youtuberů vaše produkty rádo na svých kanálech předvede a pochválí. Díky síle doporučení se z Youtuberů může stát velmi významný prodejní kanál.

Seznam top 100 nelepších českých a slovenských youtuberů naleznete zde.

Tipy na technické postupy:

Dohledatelnost:

Aby jste byli dobře dohledatelní je třeba:

  • Výstižný náhledový obrázek zaměřený na detail.
  • Výstižný název s hlavním klíčovým spojením.
  • Popis obsahující klíčová spojení.
  • Meta tagy obsahující klíčová spojení.
  • Reagujte na komentáře. Tím nejen odpovídáte na dotazy, ale hlavně aktualizujete obsah a rozšiřujete klíčová spojení k danému tématu.

Tipy na strukturu obsahu:

  • Poradenství, zkušenosti.
  • Na čem děláte, co chystáte, co jste dokončili.
  • Zábava

Tipy na dlouhodobé plánování:

  • Předem plánovat, aby jste nebyli ve stresu a nezapomněli na důležitá výročí, veletrhy, apod.
  • Příspěvky vydávat pravidelně - aby si na ně mohl uživatel zvyknout.
  • Vytvořit playlist, aby se po skončení videa začalo přehrávat vaše další video.
  • Reagovat na komentáře. 

Uživatelé se chtějí především bavit.

Z tohoto pohledu jsou pro publikování příspěvků nejlepší časy:

  • před prací 8:00-8:30
  • po obědě 13:00-13:30
  • po práci:16:00-16:30
  • večer: 20:00-20:30
  • Před spaním: okolo 22:00

Ve večerních hodinách se hodí delší formáty videí, protože uživatelé mají více času.

Tip na strukturu videa:

  • Začátek videa:
    Pojmenování problému + příslib, jak že ho lze vyřešit, případně předložit důkaz (5-10 sekund)
  • Hlavní obsah:
    Samotné sdělení, se zaměřením na odbourávání překážek, které by mohly ohrozit prodej.
    Odbourávání překážek by mělo vést k “AHA momentu”, který odbourá nejistoty.
    Cílem hlavního obsahu je zvyšovat hodnotu a snižovat riziko.
  • Konec videa:
    Rozcestník (výzva k akci, lajknutí, registraci, apod.)

Odkazy:

 

  • Studio YouTube - Oficiální aplikace Studio YouTube vám umožní rychleji a snadněji spravovat vaše kanály YouTube na cestách. Můžete sledovat aktuální statistiky, odpovídat na komentáře, nahrávat miniatury k videím, plánovat nahrání videí, dostávat oznámení a být stále ve spojení, ať jste kdekoli.
  • Infiniscene - Služba Infiniscene umožňuje streamovat živě přímo z webového prohlížeče. Jednoduše se přihlaste pomocí účtu Google, přidejte to, co chcete sdílet, a vyberte možnost Spustit živé vysílání. Posuňte své streamování na vyšší úroveň bez složitého nastavování – už si nebudete muset lámat hlavu s přenosovými rychlostmi a komplikovaným nastavením kodéru.
  • Nightbot - Nightbot je robot pro chat vytvořený pro služby Twitch a YouTube, který umožňuje automatizaci chatů živých přenosů pomocí moderování a nových funkcí, a vy se tak budete moci věnovat svým divákům.
  • StreamElements - StreamElements je všestranná sada nástrojů pro streamování. Nabízí funkce jako překryvné vrstvy streamu (grafický balíček), chatovací robot pro lepší komunikaci s diváky, systém příspěvků nebo následné statistiky zasílané do vaší e-mailové schránky. Tým podpory této služby vám pomůže přenos nastavit a poradí vám, jak jednotlivé nástroje co nejlépe využít.