SEO optimalizace

Search Engine Optimization (zkratka SEO, optimalizace pro vyhledávače nebo též optimalizace nalezitelnosti).

Cíl:

Cílem SEO je získat co nejlepší umístění ve výsledcích vyhledávačů jako je Google, Seznam, Bing a podobně.

Tipy na strategie:

Jednoduchá rada jak dělat správně SEO optimalizaci zní:
Zapomeňte na SEO a dělejte web pro uživatele. Internet je datové médium a čím více kvalitních a originálních informací na dané témata na webu poskytnete, tím budete užitečnější pro uživatele a vyhledávače budou mít důvod vás ve výsledcích vyhledávání upřednostňovat před konkurencí. Na svůj web pište jasně pojmenované a zaměřené příspěvky.

Na rozdíl od placených reklam se výsledků v SEO optimalizaci dosahuje pozvolna. Odměnou za kvalitní texty bývá dlouhodobě nejvyšší podíl objednávek z přirozeného vyhledávání.

Opět jednoduše řečeno, on-page faktory se týkají obsahu a nastavení na vašem webu a off-page faktory se týkají především zpětných odkazů vedoucích na váš web.  Budování zpětných odkazu (linkbuilding) je dlouhodobá činnost. Zpětné odkazy zde lze chápat jako “doporučení”, takže pokud na vás odkazuje (vás doporučuje) jiný kvalitní web, který je tematicky podobně zaměřený s vaším webem, má tento odkaz větší váhu, než spousta zpětných odkazů z nekvalitních webů.

Cílem budování zpětných odkazů (linkbuildingu) je zajistit kvalitní odkazy pravidelně, ne spoustu najednou a potom dlouho nic. Takové chování dnešní vyhledávače dokáží rozpoznat a mohlo by vést i k penalizaci.

Tipy na technické postupy:

Po technické stránce by měla každá stránka vašeho webu obsahovat důležité meta tagy. Tyto tagy slouží pro upřesnění obsahu stránky vyhledávačům, jako jsou Google, Seznam.cz, Bing, atd. 

Mezi nejdůležitější meta tagy patří:

  • Title - titulek stránky
  • Description - krátký popis stránky. Tento text musí být také dohledatelný v obsahu stránky.
  • H1 až H6 - Rozlišení nadpisů, přičemž H1 je hlavní nadpis a tudíž by se měl na každé stánce webu vyskytovat pouze jednou.
    H2 až H6 jsou podnadpisy a mohou se na stránce zobrazovat víckrát.

Stránka by měla být rozdělana do logických odstavců, začínajícími značkou < p > a končící značkou < /p >

.

Pro snadnou analýzu technického nastavení stránek slouží spousta různých SEO doplňků do webových prohlížečů, programů a online služeb. Některé zajímavé naleznete v Odkazech níže.

Strukturovaná data.
Strukturovaný data (rich snippets) jsou tagy, které slouží jako rozšiřující informace o stránce. Tyto informace se zobrazují ve výsledcích vyhledávání. Díky těmto tagům lze vyhledávačům velmi podrobně "vysvětlit", o čem daná stránka je.
Kompletní návod naleznete na https://schema.org/ .
Pokud si chcete stránku na strukturovaná data otestovat, můžete využít Google pomocníka pro práci se značkami strukturovaných dat.

 

Odkazy:

  • Collabim - Velmi kvalitní český SEO nástroj. Získáte přehled o pozicích klíčových slov, pomůže se zpětnými odkazy, nabízí různé analýzy. Collabim nabízí bezplatnou variantu pro jeden web. 
  • Placla.cz - Můžete si objednat články přímo na váš web. Ještě lepší varianta je objednání článku na cizím, nejlépe podobně tématicky zaměřeném webu jako je ten váš, se zpětným odkazem na váš web (linkbuilding).
  • Rank Tracker - Zjistí klíčová slova, nabídne alternativní slovní spojení, zjistí pozice ve vyhledávačích, porovná s konkurencí. V neplacené verzi nelze uložit výsledky. Program je třeba instalovat, verze zdarma nedokáže uložit projekt.
  • Web Developer - Zdarma doplněk do Chrome - desítky užitečných funkcí pro anylýzu stránek.
  • SEO META in 1 CLICK - Zdarma doplněk do Chrome - jednoduchý nástroj pro rychlý přehled meta tagů. 
  • Začínáme s optimalizací pro vyhledávače (SEO) - On-line příručka přímo od Google