PPC

(PPC z angl. pay per click) Proklikové reklamní kampaně.

Cíl:

Cílem PPC kampaní (proklikových kampaní) je být vidět nejen ve vyhledávání u Google a Seznam.cz, ale i v obsahové síti a na dalších nejnavštěvovanějších stránkách internetu.
Tímto získáte možnost být vidět, přivést zákazníky na své stránky a také možnost prodávat.

Popis:

U PPC kampaní neplatíte za to, že se Vaše reklama zobrazí, ale platíte až za přivedeného potenciálního zákazníka na Vaše stránky. Tento zákazník se na Vaše stránky může dostat více způsoby.
Například zadáním klíčového slova (názvu produktu, který prodáváte) do vyhledávání, proklikem na Váš banner (obrázek), který se zobrazuje v obsahové síti (Novinky.cz, Sport.cz a stovky dalších).
Vše dokážete také výborně vyhodnotit. Pokud je vše správně nastaveno, tak vidíte pro Vás nejdůležitější informaci, a to kolik mě to stálo a kolik mi to vydělalo.

Tento popis je opravdu pouze základní, jelikož tyto nástroje se raketovým způsobem rozvíjí. V obsahové síti dokážeme cílit na zájmy uživatelů, zájmy o koupi, tematické weby a mnoho dalšího.

Tipy na strategie:

Pokud již máte nějakou návštěvnost na Vašich stránkách, tak nezapomínejte pracovat i s těmito lidmi. Stálo Vás úsilí je přivést, tak s nimi pracujte i nadále pomocí zpětného oslovení –  remarketingu ( u Google ) nebo retargetingu  ( u Seznamu ).
Tímto se můžete připomenou zákazníkům, kteří byli na Vašich stránkách, mohli mít produkty v košíku a nákup z nějakého důvodu nedokončili.
Není nic jednoduššího, než tyto lidi znovu oslovit a vyzvat je k dokončení nákupu. Můžete jim také nabídnout slevu atd. vše záleží na Vaší strategii.

Tipy na technické postupy:

Kampaně si může každý vytvořit sám, je to opravdu Vaše volba. Každopádně předtím, než se do toho pustíte, si položte otázku: Umím s administračním systémem pro zakládání kampaní pracovat? Pokud váháte, tak to raději nedělejte. Ve většině případů si spíše uškodíte a budete naštvaní. Raději si vyberte profesionála v oboru a kampaně s ním konzultujte anebo si je nechejte připravit a svěřte mu i správu kampaní. Ve výsledku Vás to vyjde levněji než vyhozený kredit.

 

Odkazy:

  • Typy reklamních kampaní v Google Ads
  • Typy reklamních kampaní na Seznamu - Sklik.cz
  • Sklik.cz – administrační rozhraní pro správu kampaní na Seznam.cz
  • Google Ads - administrační rozhraní pro správu kampaní na Google.com
  • Collabim.cz - Nástroj na plánování klíčových slov, měření pozic a spousta dalších užitečných funkcí.