Facebook

Celosvětově největší sociální síť.

Cíl:

Na Facebooku můžete mít cílů více. Samozřejmě, že chcete v první řadě prodávat, ale lidé se chtějí na Facebooku především bavit. Tomu je třeba se přizpůsobit.

Popis:

Facebook je největší a zároveň velmi rychle se vyvíjející sociální síť s mnoha prodejními možnostmi. To co platilo před rokem, je dnes nějakým způsobem rozšířené a zdokonalené, proto je třeba neustále sledovat, jakým směrem se možnosti prodeje na Facebooku ubírají.

Obecně platí, že na Facebook se lidé chodí především bavit, proto je to místo spíše zaměřené na budování značky a povědomí o firmě.

Dobře zde fungují například soutěže a ankety. Různými otázkami vyzývejte k diskuzi, aby se uživatelé zapojovali, psali komentáře a sdíleli vaše příspěvky.

Tipy na strategie:

Četnost příspěvků:
Hned na začátku je třeba si uvědomit, že přílišná četnost příspěvků může vést k tomu, že vás uživatelé přestanou sledovat. V některých oborech je lepší odezva uživatelů přes den, v jiných večer, proto je dobré testovat a zkoušet, co osloví vaši cílovou skupinu.

Plánování:
Nezbytným pomocníkem je nějaký plánovač příspěvků. Díky němu budete publikovat pravidelně, bez stresu a hlavně si předem přichystáte důležité události. Například pravidelné slevové akce, akce vztažené k významným svátkům a podobně.

Propagace:
Propagaci na Facebooku si může vyzkoušet každý sám. Je to zábavné a intuitivní. I zde ale platí, že (alespoň ze začátku) zaplacení někoho, kdo tomu rozumí a naučí vás s propagací na Facebooku pracovat, vás vyjde levněji, než kolik vás budou stát vaše pokusy a omyly.

Tipy na technické postupy:

Propojení s Instagramem:
Nezapomeňte na propojení Facebooku s Instagramem . Přes odkazy Nastavení - Instagram. Vaše příspěvky tím získají větší dosah.

Produktový katalog:
Propojte své příspěvky s konkrétními produkty ve Vašem e-shopu. Facebook umožňuje pomocí XML feedu přiřazovat konkrétní zboží k vašim postům.

Rozměry obrázků na Facebooku:

  • Úvodní fotka firemního profilu: 820×312 px. 
  • Profilová fotka Facebook stránky: 180×180 px. 
  • Fotka události: 500×262 px. 
  • Fotka u příspěvku: 1200x628 px.

Odkazy:

  • Hootsuite - Jeden z nejznámějších nástrojů pro správu sociálních sítí z jednoho místa. Nabízí 30 denní verzi zdarma.
  • Buffer -  Plánovač příspěvků na sociálních sítích. Dokáže z historických dat vyhodnotit, v jakou dobu byly předchozí příspěvky nejsledovanější. 
  • Zoomsphere - Další hromadné ovládání sociálních sítí i s podporou českého jazyka.
  • Canva - Pomůže vám dělat kreativnější a designově správnější grafiku pro sociální sítě. Obsahuje nejrůznější šablony, grafiku zvládnete rychle a na profi úrovni.
  • Doporučené postupy pro reklamy pro potenciální zákazníky