Průzkum trhu

Pokud již máte představu o tom, co chcete prodávat, zjistěte si, jaká je vaše konkurence. Nemusíte se obávat, že ji nenajdete, je téměř jisté, že podobný nápad už měl někdo jiný. :)

Co s tím?
Porovnejte ceny, zaregistrujte se k odběru newsletterů, zjistěte jaké dělají akce apod. Je spousta různých nástrojů, jak si proklepnout konkurenci, ty osvědčené naleznete v sekci Nástroje. Průzkum trhu většinou vede k depresím. :) Zkrátka naleznete spoustu firem, které již něco podobného prodávají a vy teprve začínáte… prostě nemáte šanci.

Nebo ano?
Samozřejmě, že ano! Zaměřte se na svého cílového zákazníka.

Kdo je váš ideální zákazník? Je to muž, žena nebo dítě?
Co se snaží koupí vyřešit za problém? Řeší problém s dekorací do bytu, problém s oblečením pro batole?
Co všechno můžete udělat, aby jste mu jeho problém pomohli vyřešit?
Můžete mu třeba poskytnout návod zdarma, zaslaný emailem?
Můžete mu vyjednat nějakou slevu na servis, školení apod. u svého dodavatele?

Kde se Váš ideální zákazník pohybuje na internetu? Navštěvuje diskusní weby, kde se radí maminky o výživě svých dětí?
Jaká klíčová slova píše do vyhledávačů, když chce nakupovat?

Čím více budete svého ideálního zákazníka znát, tím více mu dokážete pomoci vyřešit jeho problém. Tím více budete mít objednávek.